Matrica identitás

Tegnap autóban ülve egy közelmúltbéli beszélgetés jutott eszembe, miközben próbáltam kitalálni a keresztutcában várakozó motoros közlekedéssel kapcsolatos gondolatait. Behúzódtam a sáv közepére, hogy ő kifordulhasson, remélve észreveszi az egérutat, mert egyébként esélye sem volt a kisvárosi hömpölygő, önző forgalomban. 
Ekkor ugrott be újra. Egyre több autó hátsó szélvédőjén látható a "Figyelek rájuk" matrica. Nekem is van, matricakészítő baráttól kaptam ajándékba -persze chopperest :) -, mégsem ragasztottam ki. 
Miért? Mert nincs annál bosszantóbb, mikor egy ilyen matricával díszített autóval akarnak elgázolni. Nem tételezem fel a vadászati ösztön feléledését, csupán az elbambulást. Persze aki nem tud odafigyelni az ne üljön a volán mögé mondhatnánk. Ez akkora demagógia! Ki az, aki minden pillanatban helyesen cselekszik, észrevesz, vagy előre lát mindent?! Előfordult, hogy hirtelen a semmiből termett mögöttem speedes kolléga, és majdnem az árokba ugrattam akkor még kispolákommal, vagy éppen csak láttam a több kilométeres egyenes úton a szembejövő motor lámpáját és magabiztosan előzni kezdtem - már nem a pattanással :) - és éppen be tudtam fejezni, mert kábé kétszázzal elhúzott mellettem.
De lehet ez egy városi sávváltás, vagy egyszerűen másképp gondolkodunk, más megoldást tartunk racionálisnak, mondjuk egy körforgalomba behajtani vágyó sorban. 
Szóval égő lenne egy ilyen matricával feltartani, gátolni vagy veszélybe sodorni egy motorost. 
De voltam már ilyen matricás célkeresztjében én is.
Úgy tapasztalom sok esetben nem valós felhívásról van szó, azaz konkrétan figyelek rád, hanem egy információ közlésről, mellyel megossza a közlekedő társakkal, vagy a parkolóban állva hogy hahó, motoros vagyok!
Nincs ezzel baj. Az én kocsimon nincs, de mindig érdeklődéssel fordulok az ilyen autókból be és kiszállók felé. Szívesen FIGYELEK RÁJUK.  :)