Nikkelallergia

A nikkelről az első gondolatom nagymamám szavajárása: "Mit pattogsz itt, mint a nikkelbolha?" De mi a fene az a nikkelbolha? Habár ez most nem is annyira fontos...

Tegnap este olvastam egy magazinban, hogy a nikkelallergia a nők betegsége. A táplálékokra adott reakciók alapján gyanakodhatunk, hogy valami baj van. Habár a cikk szerint felsorolt tünetek alapján az utolsó lenne a nikkel, amire gyanakodnék: haspuffadás, hányinger, hasmenés, székrekedés - ezek bármire utalhatnak. Lehet, hogy terhes vagyok?

A fő gondom mégsem ez. Az elkerülendő tárgyak listáját olvasva szinte minden fémből készült háztartási eszköz és szerszám fel van sorolva. De amin megdöbbentem, hogy elkerülendő a motorkerékpár.

Na jó. Ok, benne vagyok, nem hordok majd ezentúl harisnyatartót, zsebkést, és nem tetetek be protézist, de az már mégiscsak túlzás, hogy ha érzékeny vagyok a nikkelre, nem is motorozhatok.

Szerencsére le van írva a megoldás is: ha nem kerülhető el az érintkezés az adott tárggyal, érdemes azt műanyanyag fóliával bevonni. Elképzeltem a Guzzit fóliával bevonva...