A leszakadt gyűrűsujj

Az imént tertegetés közben beakadt a gyűrűm a fregoli kampójába, és rögtön lepergett a szemem előtt, hogy akár le is szakadhatott volna az ujjam.

Egy barátnőm mesélte ugyanis nemrég, hogy egy túbuzgó egészségvédő figyelmeztette, hogy gyűrűben nem ajánlatos motoroznia. Ő csak mosolygott az orra alatt, és halkan megjegyezte, hogy legtöbbször kesztyűt sem hord. Na ez végképp betette a kaput az uriembernél, aki ezután hosszasan magyarázta, hogy milyen veszélyekkel jár a motorozás, főképpen a sofőr ujjaira nézve.

Ettől kész vagyok. Mikor valaki az életét teszi fel arra, hogy másokba beleoltsa a parát, és ezzel tegye tönkre az életét. Aki folyamatosan aggódik valamin (bizonyos ezoterikus elképzelések szerint) bevonzza magának a bajt. De ha még van is olyan szerencséje, hogy a szerencsétlenség elmarad, egész biztos félelemmel és aggódással teli, boldogtalan órákat okoz neki.

A motorozás nekem a szabadságról szól. És most nem a szó elcsépelt, Hollywoodban lejáratott értelmében gondolom. Amellett, hogy motoron önállóan eljuthatok bárhova, ahova szeretnék, ezt szeretném kényelmesen, fesztelenül és boldogan tenni. Nálam ebbe nem nagyon fér bele a protektoros ruha és a csukott bukósisak sem.

Messziről elkerülöm azokat, akik szerint a motorozás veszélyes, és minden motoros két lábon járó donorjelölt. Ezúton is kérem őket, hogy hagyják meg nekem a szabadságomat... Szerintem a Jóisten jól tudja, hogy mi a célja velem. Ha pedig az a nemes feladat vár rám, hogy valaki tovább éljen a szerveimmel, akkor beletörődök, hogy ennyi volt, hiszen a Bibliában is meg van írva, hogy "Legyen meg a te akaratod".

Egyébként ismer valaki olyat, aki látott már valakit, akinek a gyűrű miatt szakadt le az ujja motorozás közben? Eddig csak olyat láttam, akinek valami gép vágta le. Szóval szerintem sokkal veszélyesebb egy futószalag mellett dolgozni, mint motorozni.