Kocsmai anekdoták

Az talán mindenkinek megvan, mikor bizonyos történetek szájról-szájra járnak egy-egy társaságon belül. Aztán vannak olyan történetek, amik a társaságon kívüre is eljutnak. Vannak azok a motoros történetek, akik mindenkinek az ismerősével megtörténtek, és nem is létezhet nélkülük motoros összejövetel.

Persze vannak ezeknek a történeteknek karizmatikus szereplői is: nekem ilyen pl. Színes Géza, akit úgy tűnik, minden ismerősöm ismer csak én nem. Na róla elmondhatjuk, hogy sokféleképpen járt ember... De személyesen is ismerek több ilyen legendás figurát.

Egyikük - Vatta Lajos - például olyan híres a kocsmai történetekben, hogy vele már az is előfordult, hogy neki kezdett el mesélni valaki egy szorit, aminek ő volt a főhőse. A mesélőjét, aki úgy adta elő, mintha a barátja lenne, viszont soha nem látta előtte. Valószínűleg az ő esetei már többször is megkerülték a földet...

Amikor a kezembe vettem a "6 ütemű motor" című könyvet, a bevezető után attól féltem, hogy ezeknek az elcsépelt, mindenki által ismert kalandoknak a gyűjteménye. Szerencsére nem így lett. Sőt, az egyik jelenetnél - mikor a főhős a bankban csúszkál a kövön - még a könnyem is kicsordult, úgy röhögtem.

Rövid kis írások hivatali várakozáshoz vagy békávézáshoz. Igazán viccesek. Azért a következő kiadás előtt mindenképpen lektoráltatni kéne valakivel.